reklama

Na čo (ne)ísť do kina 14/02/08

Aké filmy sa dostávajú do slovenských kín na Valentína? Samozrejme, vo všetkom je láska. Dráma Súkromná vojna pána Wilsona o láske k politike, rozprávka Začarovaní, kde láska vyhráva nad nenávisťou, ako aj romanťáky P.S. Milujem ťa a Denník pestúnky. Otvorene hovorím - do žiadneho z týchto filmov som sa nezamiloval a na rande by som na ktorýkoľvek z nich zobral partnerku len v prípade, že by všade pršalo, doma sa maľovalo a v rukách by som nemal žiadne peniaze, len dva voľné lístky do kina, ktoré som práve vyhral v rádiu. Ale teraz konkrétnejšie k jednotlivým filmom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Súkromná vojna pána Wilsona ( Charlie Wilson´s War ) - Politické drámy mám veľmi rád a keď je to niečo, čo je postavené na skutočných udalostiach z obdobia studenej vojny, moje pozornosť je získaná na 100 percent. Veď každého iste zaujme hláška - návod, ako zvýšiť výdavky štátneho rozpočtu na vojnu v Afganistane z 5 na 500 miliónov dolárov. Súkromnou vojnou pána Wilsona som však bol sklamaný. Od režiséra Mikea Nicholsona som čakal oveľa viac, zvlášť po výbornom filme Closer . Nehovorím, že film je vyslovene zlý. To nie. Má viac plusov ako mínusov. No v konečnom dôsledku na mňa pôsobil veľmi chladne a to pri celkom svižnej poldruha hodinovej dĺžke. Všetci v prípade tohto filmu ospevujú "koncertné vystúpenie" Toma Hanksa a Julie Roberts. Neboli zlí, ale osobne ma oveľa viac potešila dvojica vedľajších postáv, pánov zo CIA John Slattery a nadovšetko fantastický Philip Seymour Hoffman. Nebyť ich, moje hodnotenie celého diela by bolo rádovo nižšie. Hodnotenie: palec mierne hore

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

P.S. Milujem Ťa ( P.S. I Love You) - nuž toto je ten film, ktorý má ťahať zamilovaných divákov do kina na Valentína? Obávam sa, že väčšina tých, ktorí si na neho kúpia lístky, buď 1. podľa názvu si povedali - to bude o láske, na to poďme, alebo 2. (menej gramotní) v pokladni sa rovno spýtali - nehráte niečo zaľúbené? Pritom na tento film by som v živote nešiel v sprievode partnerky, to už radšej nad čajom budeme analyzovať morálny imperatív Kanta. Ako v prípade vyššie spomínaného filmu hovorím, P.S. Milujem Ťa, nie je vyslovene zlý film. Len nie je určený pre páry, je to skôr romantika pre babskú jazdu, v rámci ktorej možno po kine skočiť na kávu a ohovárať neschopných chlapov a klásť si básnickú otázku, či by taký dokázal byť ten môj? Hilary Swank som uveril, aj keď s jej kamarátkami (vrátane Lisy Kudrow a.k.a. Phoebe z Priateľov) som mal problém. Nuž, nie som cieľovka tohto filmu a basta. Mimochodom, počul som, že kniha, podľa ktorej je toto nakrútené, nie je úplne beznádejná. Hodnotenie: lepší priemer

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Začarovaní ( Enchanted ) - celosvetovo má táto hraná rozprávka výborné hodnotenia, podľa mňa, ak o nej poviem, že je to priemer ako stvorený, by to mohlo byť pochvalou. Áno, v konkurencii s iným hraným filmom pre detí - Alvin a chipmonkovia, je rádovo lepší. Začarovaní dodržiavajú zásady rozprávky a majú niekoľko zaujímavých vecí (napríklad vyhnanie rozprávkovej, t.j. naivnej princeznej zo sveta, kde mala žiť šťastne, do New Yorku k rozvodovému právnikovi). Preto, ak poviem, že je to rodinná hraná Disneyovka, ktorá nikoho neurazí, ale od ktorej ani nemožno čakať riešenie otázky zmyslu života. Len sa nenechajte oklamať faktom, že Začarovaní sú nominovaní na troch Oscarov. Je to pravda, ale treba aj dodať, že vyhrať môžu len jednoho - lebo všetky nominácie sú v kategórii najlepšia pieseň. Hodnotenie: priemer

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Denník pestúnky ( The Nanny Diaries ) - je pre mňa najväčším sklamaním tohto týždňa. Nemyslel som si totiž, že tak mladá a pekná herečka, ktorá sa navyše živí predávaním svojej tváre pre kozmetické spoločnosti, musí brať úlohy, pre ktoré má Peter Konečný z www.kinema.sk také veľavravné označenie - veď aj účty za elektriku treba platiť. Scarlett Johansson označovali viacerí za novú múzu Woodyho Allena, ale pravdepodobne s týmto filmom sa majstrovi nepochváli. Denník pestúnky je typické béčko ako vyšité a to aj hereckými výkonmi niektorých postáv. Johansson má pôsobiť ako lákadlo. Na začiatku filmu, kde sa tvorcovia vyhrávali s formou, som ešte čakal, že aspoň týmto zachránia celé dielo. Ale nie. Použili ho len na úvodné nalákanie a k myšlienke "múzea svojho pohľadu na svet" sa vrátili len v absolútnom závere. Škoda. Hodnotenie: palec dole

Lubomir Tuchscher

Lubomir Tuchscher

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zberateľ skúseností. Zoznam autorových rubrík:  Otvorené očiO plyneZdielanie autorských právFilmTVMédiáVšetci sme cirkevNa cesteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu