reklama

Na čo (ne)ísť do kina 29/11/07

Dnes majú v slovenských kinách premiéru dva filmy. Spája ich meno Angeliny Jolie. Drámy Sila srdca a Kauza CIA však určite nepatria medzi tie, na ktoré by chodili poďobaní tínedžeri závislí na Tomb Riderovi. Aké sú moje dojmy z týchto noviniek? A čo kde Angelina ukázala?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Sila srdca ( A Mighty Heart ) - hoci som bol v čase, keď novinára Daniela Pearla chytili a následne zabili, aktívnym novinárom, túto tému som len "registroval". Zahraničie a teroristi neboli mojou šálkou kávy. Z tohto dôvodu nebudem tým pravým na to, aby som povedal, či Sila srdca korešponduje s realitou.

Keď však mám povedať úprimne, pre posúdenie tohto filmu ma to nezaujíma. Sila srdca ma oslovila a zaujala ma zobrazením vzťahov po 11. septembri. Film nie je vyslovene pro alebo proti americkým aktivitám vo "vojne proti terorizmu". Podstatní sú konkrétni ľudia. Príbeh tehotnej ženy, ktorej muž je v ohrození života, je rozprávaný až dokumentaristickými nástrojmi, lyrizujúce prvky sa dostali na vedľajšiu koľaj. Angelina Jolie ma svojim až civilným výkonom dostala, to, že na plátne je herečka a nie skutočná osoba mi prichádzalo len na veľmi málo miestach. Osobne zaraďujem tento film vedľa Nepohodlného (Constant Gardener). Hodnotenie: palec hore

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Kauza CIA ( The Good Sheperd ) - ak by v slovenských kinách platilo pravidlo, že nespokojný divák má šancu do polovice filmu odísť s právom vrátenia plného vstupného, Kauza CIA by na seba nezarobila. Zvlášť keď polovica tohto filmu (plná dĺžka je 167 minút) sa približne rovná priemernej dĺžke nových filmov v kinách. Osobne mám rád špionážne filmy, užil som si Bourneovskú trilógiu s Mattom Damonom (z ktorého sa črtá vážny konkurent pre Brada Pitta a Georgea Clooneyho a to nielen v rámci Dannyho parťákov ), Roberta de Nira si vážim ako herca aj režiséra (obidve polohy si tu užil), ale tomuto filmu niečo chýbalo a niečoho zas bolo veľa. V prvom rade tento film je takmer rok starý a minimálne od júna tohto roka sa dá získať na legálnom DVD v rámci európskeho regiónu. Obávam sa, že distributér nespraví s ním terno a to aj napriek veľmi silnému názvu (kauzy majú pukancoví diváci radi a CIA je zárukou sexy sprisahaní) a kampane postavenej na Angeline Jolie. Mimochodom Angelina tu väčšinu času pôsobí ako ideálna americká manželka až má divák strach, že toto je TEN sexsymbol. Mňa však pani Jolie oslovila viac v Sile srdca, tu hrala len garde pre Damona. Ten nebol zlý, ale.. Akoby sa De Niro bál zostrihať svoje dielo. Z môjho laického pohľadu by ideálne bolo skrátenie o celú hodinu. OK, niekto povie, ale všetko do seba zapadá a všetko so sebou súvisí. Som však presvedčený, že by odvážnejší strih Kauze CIA skôr pomohol. Inak sa totiž veľmi ľahko môže stať, že divák prespí záver, ktorý všetko dáva dokopy a všetko vysvetlí. Mne do takéhoto stavu veľa nechýbalo. Ak by som zaspal, bola by to škoda. Hodnotenie: palec mierne dole

Lubomir Tuchscher

Lubomir Tuchscher

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zberateľ skúseností. Zoznam autorových rubrík:  Otvorené očiO plyneZdielanie autorských právFilmTVMédiáVšetci sme cirkevNa cesteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu