reklama

Na čo (ne)ísť do kina 15/11/07

Tento týždeň máme nádielku piatich nových filmov. Videl som z nich dva - sci-fi Next a komédiu Tesne vedľa a musím povedať, že som z nich bol sklamaný. Ale viac o mojich sklamaniach ďalej - spolu s trailermi na všetky tohtotýždňové novinky, ako vždy.

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu

Tesne vedľa ( The Heartbreak Kid ) - Byť lúzerom je v súčasnej americkej kinematografii in a tak sa tejto témy chytila aj režisérska dvojka Bobby a Peter Farrelly, známi jemne úchylnými komédiami. Niektoré ich filmy ma celkom oslovili (napríklad Niečo na tej Mary je), iné menej. S Tesne vedľa som mal problém. Miestami sa mi zdal originálny. Problém bol však v tom, že počet originálnych vtipov bol menší ako počet priamych vykradnutí samých seba alebo zúfalých pokusov o pointu. A to nehovorím o tom, že - akoby podľa požiadavky producentov - Farrellyovci neboli až tak drsní, ako zvyčajne. Hoci hlavný hrdina (Ben Stiller) vystupuje ako štyridsiatnik, svojim obsahom a formou je tento film typickou tínedžerskou komédiou. Svojho diváka si určite nájde. Ja som sa však v cieľovej skupine nenašiel. Hodnotenie: palec dole.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Next ( Next ) - Začnem jedným pozitívnym vyjadrením. Ak máte radi filmy Nicolasa Caga, tento film sa vám bude určite páčiť. Jeho univerzálnu tvár s jedným pohľadom si tu naplno užijete... Ak však máte radi aspoň trochu filozofické sci-fi, ak dokonca poznáte romány Philipa K. Dicka a ich filmové spracovania, je vysoko pravdepodobné, že budete sklamaní. Ja som teda bol. Ak by sme tento film chceli s niečím porovnávať, merítkom by mali byť iné spracovania Dickových diel. Porovnanie s Blade Runnerom, Scanner Darkly (škoda, že na Slovensku som ho nevidel na veľkom plátne) alebo dokonca aj s Minority Report táto novinka prehráva na plnej čiare. Mal som pocit, že tvorcovia akýkoľvek filozofický rozmer potlačili v prospech špeciálnych efektov, pričom cieľom akoby bolo priblížiť sa ku coolovisti Matrixu. Škoda, mohol to byť zaujímavý film... Hodnotenie: palec dole.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Irina Palm (Irina Palm) - nevidel som, preto nehodnotím

Môj vodca (Mein Führer: Die wirklich wahrste Wahrheit über Adolf Hitler) - nevidel som, preto nehodnotím.

Démoni (Démoni) - nevidel som, preto nehodnotím.

O filme (ani režisérovi) som nenašiel žiaden odkaz na IMDB a YouTube. Trailer sa nachádza na oficiálnej stránke filmu www.demoni.sk

Lubomir Tuchscher

Lubomir Tuchscher

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zberateľ skúseností. Zoznam autorových rubrík:  Otvorené očiO plyneZdielanie autorských právFilmTVMédiáVšetci sme cirkevNa cesteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu