reklama

Chick Corea na priateľskej návšteve v Bratislave

Ešte pred vstupom do sály som sa pohrával s myšlienkou predať lístok. Nebol som na tom zdravotne dobre. Bál som sa, že si koncert dostatočne neužijem. Som však veľmi šťastný, že som tak nakoniec nespravil. Bol to jeden z najväčších hudobných zážitkov môjho krátkeho života. Navyše som sa zázračne vyliečil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Chick Corea prišiel a rozprával klávesami lesklej Yamahy príbehy. Tie, ktoré zažil, alebo počul od posledného stretnutia s Bratislavou. Rozprával o otcovi, o deťoch, o láske a my sme s otvorenými ústami počúvali.

Prišiel sám a zjavne sa na vyvýšenom pódiu cítil osamelo. Jeho hra to však celé zmenila - akoby sme s ním sedeli v jednom kruhu. Keď dorozprával svoje príbehy, začal sa pýtať a ľudia v sále mu odpovedali. Nebolo to len o tom, čo sa dialo počas druhého prídavku - keď sa z maestra stal dirigent a klavír mu bol dirigentskou paličkou. Mimochodom tak čistý zvuk divákov v sále som ešte nepočul a ja som bol jeho malou súčasťou. Na tomto koncerte som zažil aj najlepšiu komunikáciu medzi hudobníkom a fotografmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten, kto tvrdí, že jazz je pre neho ťažko stráviteľný, mal prísť na tento koncert a určite by zmenil názor. Na jednej strane by bol prekvapený, čo všetko sa dá s klavírom spraviť a že dobrá hudba sa dá nájsť tak v klasike alebo v rock´n´rolle. Ale to je len forma.

Koncert bol však o niečom inom. O dobre, emóciách a pozitívnej energii. A to človek zažije a pocíti na máloktorom koncerte. Ďakujem ľuďom zodpovedným za toto vystúpenie, že takúto príležitosť pre nás, obyčajných smrteľníkov pripravili.

Keďže písať slová k takej hudbe, akú včera Chick Corea hral v PKO, je pre mňa rovnako zúfalé, ako keď sa niekto pokúšal otextovať Mozartove diela, zabudnite na to čo som tu napísal a vypočujte si maestra za pianom spolu s Hiromi...

Lubomir Tuchscher

Lubomir Tuchscher

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zberateľ skúseností. Zoznam autorových rubrík:  Otvorené očiO plyneZdielanie autorských právFilmTVMédiáVšetci sme cirkevNa cesteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu