reklama

Štvrtkové filmové premiéry 19/04/07

Tento týždeň sa do kín dostávajú dva silné filmy o dvoch vládcoch. Obidva stoja za pozornosť a to nie len pre to, že ich hlavní predstavitelia dostali za svoje výkony Oscara. Dovoľujem si Vás upozorniť na Kráľovnú a Posledného škótskeho kráľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Tento štvrtok má premiéru v slovenských kinách kvarteto filmov. Thriller s hviezdnym obsadením Zvádzanie neznámeho (The Perfect Stranger), sci-fi Sunshine, Kráľovná a Posledný škótsky kráľ. Videl som posledné dva z nich a tu je môj názor. Keď však chcete počuť môj názor, ktorý z týchto dvoch filmov s rovnakým percentuálnym hodnotením si vybrať, zdvíham ruku za škótskeho kráľa.

Obrázok blogu

Kráľovná ( The Queen ) - sa snaží navodiť atmosféru dokumentárneho filmu o siedmych dňoch, počas ktorých sa celé Anglicko zostalo v smútku. Prepáčte, ale nemohol som si odpustiť toto patetické vyjadrenie. Vzhľadom na to, aká gloriola bola vytvorená okolo hlavy "Princeznej sŕdc", musel som. A film Kráľovná, je práve o tom, ako Anglicko na čele s Jej Výsosťou prežívali obdobie od nástupu premiéra Blaira do úradu až do pohrebu princeznej Diany. Žiaľ, na tento fakt na nikto vopred neupozornil (ja som si to nikde neprečíta) a tak ako divák som sa musel vyrovnať s poldruhahodinovou oslavou jedinečnosti bývalej členky kráľovskej rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S čím možno v prípade tohto filmu polemizovať, je scenár a definícia niektorých postáv. Osobne som neveril tomu, čo hovorí a aké postoje zastáva princ Charles. Tento nedostatok však dokonale ospravedlní vynikajúci výkon Helen Mirren v hlavnej úlohe. PANI herečka bola doslova ako tanečnica argentínskeho tanga - ktorú vedie jej partner (tu režisér), ale ktorá predvádza pohyby, pri ktorých zostáva rozum diváka stáť. Nemusím súhlasiť s názorom režiséra Stephena Frearsa o posolstve tohto filmu a s jeho celkovým pohľadom na monarchiu, na to, aby som povedal, že natočil veľmi dobrý film. Hodnotenie: 80 %

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Posledný škótsky kráľ ( The Last King of Scotland ) - je príbehom krutovlády prezidenta Ugandy, generála Idiho Amina Dadu, z pohľadu mladého Európana. Škót Nicholas Garrigan prichádza do Afriky kvôli zmene vzduchu a túžbe zažiť niečo "nové". Z pracovníka misie sa stáva osobný lekár muža, ktorý je zodpovedný za vojenský prevrat v krajine. Až detinská dôvera nového vládcu krajiny voči cudzincovi a jeho rečnícka charizma (na úrovni politikov dlhodobo pripravovaných na podobný post) jedinečne zakrýva mladému Britovi oči pred skutočnými problémami. A kulminačný bod, kedy nastane rozhodnutie opustiť toto nebezpečné miesto, nakoniec nie otázka ľudských práv, ale čosi oveľa prízemnejšie. Priznávam, nepoznám modernú históriu Afriky, neviem porovnať filmový príbeh s reálnymi udalosťami. Autori filmu hovoria o inšpirácii skutočnými udalosťami. Ak však mám hodnotiť film ako taký, potom musím povedať, že zobrazil "nemoci mocných" veľmi silne. Celému filmu právom kraľuje Forest Whitaker. Žiaľ, videl som najskôr jeho Oscarovskú ďakovnú reč za túto postavu (dala by sa prirovnať výkonu Halle Berry na tej istej udalosti pred rokmi), čo vo mne vyvolalo istý dešpekt. Ale keď som videl Posledného škótskeho kráľa, aj vyššie uvedenú záležitosť mu prepáčim. Osobne pre mňa nie je prekvapením (v Jarmushovom Ghost Dogovi bol tiež výborný), ale tu to bol koncert s výborne zahratými durovými aj molovými partiami. Odporúčam všetkým, ale zvlášť mladým obdivovateľom politikov zo združení mládeže blízkej ktorejkoľvek strane alebo hnutiu. Hodnotenie: 80 %

Lubomir Tuchscher

Lubomir Tuchscher

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zberateľ skúseností. Zoznam autorových rubrík:  Otvorené očiO plyneZdielanie autorských právFilmTVMédiáVšetci sme cirkevNa cesteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu